mandrivnic: (Default)
[personal profile] mandrivnic
Цікавить мене одна річ.Не один вже раз бачив,що на вершинах скіфських курганів встановлені металеві конструкції на трьох ногах.При тому далеко не на всіх курганах.Бачив їх і на Черкащині,і на Кіровоградщині,і на Миколаївщині.Про їх призначення можу лише здогадуватись.Може хто просвітить мене,темного-що  то є і для чого?Буду дуже вдячний.

(no subject)

23/7/11 19:46 (UTC)
Posted by [identity profile] dniprovych.livejournal.com
то щось геодезичне мені здається
[livejournal.com profile] vivagor точно знає

(no subject)

23/7/11 19:49 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Дякую за наводку:)

(no subject)

24/7/11 10:11 (UTC)
Posted by [identity profile] gontsa.livejournal.com
Це геодизичний пункт, переважно їх ставлять на висотах, координати якіх є вивірені та точні, по місті ставлять репери (маленькі круглі диски в асфальті чи на стінах). Це частина геодезичної мережі.

(no subject)

24/7/11 12:18 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Дякую!А я думав,що це якийсь знак,що забороняє розорювання кургану при оранці землі.Бо бачив я такі штукенції лише на скіфських(чи половецьких) курганах.Є вони біля с.Бучак на Канівщині,на Чорнобаївщині,на Чигиринщині...

(no subject)

25/7/11 02:41 (UTC)
Posted by [identity profile] vivagor.livejournal.com
Так, попередній дописувач правий. Це має безпосереднє відношення до геодезії. Але трохи уточню. Це - надбудова над геодезичним знаком. Так звана "піраміда". А сам знак - знаходиться в землі (іноді - на рівні землі, іноді заритий на півметра вглиб). От цей знак, що в землі і має координати в СК-42, СК-63 (основні системи координат), а відповідно і ключі переходу до всіх інших існуючих систем. Координати СК-42 - секретні, місцерозташування таких пунктів, їх назва, координати і відмітки у Балтійській системі висот 1977 р. знаходяться у спеціальних Каталогах Генштабу і зберігаються у сейфах організацій, що займаються геодезієй. Судячи з форми надбудови це - або пункт триангуляції Державної Геодезичної Мережі 4 класу (найімовірніше), або просто надбудова над пунктом полігонометрії (в останньому випадку їх ставлять як виключення). Є ще пункти трилатерації, але в Україні жодного разу з ними не стикався, зазвичай вони поширені в Казахстані чи на Крайній Півночі. В Україні їх обмежена кількість. Подібні надбудови спираються на 3 або 4 ноги. Інколи мають подвійну надбудову (тобто "складний сигнал"), це коли над знаком в землі стоять дві піраміди - одна в одній. На одній з яких стоїть столик для оптичних спостережень. Є ще астрономічні пункти Лапласа (але їх обмежена кількість). Зазвичай, подібні пункти ставляться на превалюючих висотах - щоб було добре видно навкруги. З одного такого пункта повинно бути видно як мінімум 2 інших. Як правило - більше. І не обов'язково це саме скіфські кургани. Кількість таких пунктів дуже велика, геодезична мережа охоплює всю територію колишнього СРСР. Використовуються вони для безлічі справ: від створення карт і основи будівництва (винос вісей чи нулів) до прив'язки власних ракетних позицій і розрахунків удару по ворогу під час війни. Такі знаки охороняються державою, за їх знищення існує покарання, хоча у нас в Донбасі їх всі давно знищили і ще нікого не покарали: розвал і невігластво панують всюди. :( Останнім часом з розвитком GPS металеві надбудови стають неактуальні, бо заважають супутниковим спостереженням. Хоча у якості так званої Зворотньої Геодезичної Задачі вони ще дуже корисні. Найголовніше це - знак, який у землі. Той "візірний циліндр", що на самому верху піраміди - точно відцентрирований над пунктом, який заритий в землю (іноді на 3-4 метри вглиб). На візирний циліндр роблять спостереження здалеку. Якщо надбудови немає (знищено) доводиться ставити штатив з маркою. Взагалі тема дуже велика - писати довго. :)

(no subject)

25/7/11 04:57 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Так,тема дуже велика і цікава.Ціла наука,яку осягати не один день.Можливо я не особливо придивлявся навкруги,але ці штуки бачив лише на курганах(видно через те,що саме кургани мене цікавили).Дуже вдячний за змістовну відповідь.

(no subject)

29/7/11 17:10 (UTC)
Posted by [identity profile] vivagor.livejournal.com
Звісно, ціла наука. Ще й яка! Достатньо тільки на її розділи подивитися: космічна, супутникова, вища, морська, аерофотогеодезія, підземна (маркшейдерська справа), прикладна (інженерна).

(no subject)

29/7/11 17:17 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Скільки нового взнав завдяки коментарям!Тільки от не можу зрозуміти,яким чином металеві конструкції заважають супутниковим спостереженням? З супутника начебто фотографують поверхню Землі?Чи в мене "дитяче" розуміння цієї теми?

(no subject)

29/7/11 17:36 (UTC)
Posted by [identity profile] vivagor.livejournal.com
Супутникова геодезія як і аерофотогеодезія звісно фотографує поверхню. Але до GPS це не має ніякого відношення. Як до речі, репера не мають віднощення до координат (тобто до орієнтування у просторі). Репер це - відмітка над рівнем моря (тобто висота точки). Інколи грунтові репера мають координати, але не всі і не точні. А ті що в стінах будинків чи споруд (мостів, наприклад) мають координати тільки в тому випадку, коли включені до складу стінної полігонометрії, якщо ні - свого місцезнаходження по них ніяк не можна ідентифікувати. Але повернемося до GPS. GPS розшифровується, як "система глобального позиціонування". Тобто це така система, яка дозволяє визначити власні координати. GPS-навігатори це доволі примітивні речі, вони точних координат не дадуть. Для геодезії треба мати потужні GPS приймачі (бажано двочастотні), які краще за все закріплювати на штативі і не поспішати - тоді супутники дадуть точні координати (від 3 мм до 5 см в плані і від 1 см до 10 см по висоті). Але щоб досягти цієї точності, треба мати відкритий простір, інакше зв'язок буде нечітким: банальна перепона для сигналу. принцип визначення координат - та сама трінгуляція. На орбіті знаходиться сформоване американське орбітальне угрупування - 24 супутники (21 діючий + 3 в резерві), яке і дає можливість ловити в будь-якій точці до 10 супутників одночасно (точність залежить від конфігурації супутників і їх кількості над головою, а кількість і конфігурація залежать від дня спосетреження). Обчислення тим кращі, чим більше трикутників утворено. Система працює в СК WGS-84. Свою супутникову систему прагне свторити РФ, ЄС і Китай. Російська ГЛОНАСС майже створена, але до кінця не сформована, тому іноді бреше. Китай збирається впроваджувати свою "Бейдоу" з 36 супутників, але як і ЄС це поки що плани. Наразі США мають монополію.

(no subject)

29/7/11 17:48 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Дуже цікаво!На Росію надій мало,бо багато з того,що робить Росія не працює належним чином:)(ЖЖ-тому приклад!).А от Китай семимильними кроками завойовує всі галузі техніки.Скоро і американцям з японцями і ЄС місця не буде.І якраз китайський проект,на мою думку,може бути найбільш вдалим.Хоча і Російські потуги відкидати,звісно,не можна

(no subject)

29/7/11 11:50 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
коротше кажучи - то так званий тріангуляр. Для нас - туристів - важлива штука як орієнтир. Бо на всіх топографічних картах він позначений (як значок Мерседеса, тіко без кола) :)

(no subject)

29/7/11 11:58 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Я аж оце після цих коментів в'їхав що воно і до чого.Раніше думав,що це якась охоронна позначка на курганах(де,власне,я ці штуковини й бачив).Почитав трохи про геодезію,то цікаво стало не на жарт).Виявляється це ціла система.Але все одно душа більше лежить до GPS-навігатора

(no subject)

29/7/11 12:03 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
ти в гори не ходиш?
там тріангуляр - ну дуже корисна штука - зразу допомогає ідентифікувати, що то за вершина

(no subject)

29/7/11 12:12 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Та в горах був востаннє в 1989 році в Закавказзі.В армії.Але орієнтуватись нас не вчили.За нас орієнтувались отці-командири(які самі в цьому мало що тямили)І що,ці штуки трьохногі в горах скрізь розставлені?

(no subject)

29/7/11 12:20 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
по одній штуці на 5-7 гірок можна знайти

(no subject)

29/7/11 12:22 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Здорово колись геодезисти попрацювали)

(no subject)

29/7/11 12:30 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
то ти ще не звертаєш уваги на реперні мітки на тротуарах ;)

(no subject)

29/7/11 12:33 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Тепер вже звертатиму) Кажу ж-зацікавився!Виявляється,без геодезії кроку не ступиш!

(no subject)

29/7/11 12:35 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
ступити-то можеш, от тільки не запнутися би об них :)

(no subject)

29/7/11 12:41 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Цікаво,чи за межами був.СРСР є така система?Чи це тільки в совку таке було?Якщо по логіці,то і там повинна б існувати...Це ж тільки зараз GPS-навігація працює,та й все одно всих завдань вона не вирішує...

(no subject)

29/7/11 12:42 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
є і за межами. От в Польщі міжвоєнній було - досі на ЗУ можна знайти старі репери

(no subject)

29/7/11 17:19 (UTC)
Posted by [identity profile] vivagor.livejournal.com
Геодезія є всюди. Фахівці з нашої експедиції у часи сРСР їздили по всьому світу - від Монголії до Куби. Особисто працював з людьми, що були в Ірані, Гвінеї, Йемені, Алжирі... Тільки в різних країнах - різний підхід до геодезії. Наприклад, у нас коло розбито на 360 градусів, а десь на 400 градів... Але це - деталі, а принципи - однакові.

Profile

mandrivnic: (Default)
mandrivnic

January 2017

S M T W T F S
1234567
89 10111213 14
15161718192021
22232425262728
293031    
Page generated 20/3/26 23:08

Expand Cut Tags

No cut tags