mandrivnic: (Default)
[personal profile] mandrivnic
Про Березову Рудку не писав,мабуть,тільки лінивий,чи той,хто не знає про її існування.Зважаючи на засилля інформації про неї в інтернеті,я довго не зважувався на написання цього фотозвіту,бо куди цікавіше писати про речі, менш відомі широкому загалу,ніж повторювати багато раз написане іншими.Але,поспілкувавшись з людьми,які,хоч і подорожують немало,але зовсім нічого не знають про цю цікавинку Полтавщини,вирішив-таки цей фотозвіт написати.Можливо комусь і придасться.

Березова Рудка-звичайне село в Пирятинському районі Полтавської області,розташоване на річці Перевід.Засноване воно в 1717 році гетьманом Іваном Скоропадським,який придбав ці землі у Пирятинської козацької сотні.Втім,у власності Скоропадських маєток перебуває недовго.Після смерті гетьмана у його нащадків ці землі в 1752 році купує генеральний бунчужний Війська Запорізького Йосип Лук'янович Закревський.Саме він і поклав початок володінню Закревських Березовою Рудкою,яке тривало не багато не мало п'ять поколінь поспіль.Родинний палац Закревських,який постав посеред красивого парку,був збудований в 1838 році за проектом місцевого архітектора Євгена Червінського в стилі необароко.
Центральна алея,яка веде до колишнього маєтку Закревських.
Ще при в'їзді в центр села в око туриста впадає красива біла огорожа, якою обнесений колишній маєток Закревських, з вдало вписаною в неї альтанкою.
Ідея створення садибного комплексу належить сину Йосипа Лук'яновича Закревського – Григорію Йосиповичу. Він обіймав посаду маршалка Київського намісництва, в яке входило 11 повітів. Тому просторий і красивий маєток був необхідний не скільки йому особисто, скільки для дворянських зібрань, які часто відбувались в Березовій Рудці.Григорій Йосипович розбив парк та розпочав будівництво садиби в південній, а згодом у східній частині Березової Рудки.Продовжували будівництво його сини Олексій та Василь, пізніше будівництво завершив син Олексія Григоровича – Платон Олексійович Закревський. Завершував оздоблювати маєток син Платона Олексійовича – Гнат Платонович. Територія садиби займає досить пристойну площу- близько 100 га.
Вигляд палацу з боку парку.
Зразу кидається в очі,що парковий фасад декорований значно пишніше,ніж парадний.
До комплексу садиби входять лівий і правий флігелі,в одному з яких зараз розташований Березоворудський краєзнавчий музей,а в іншому-адміністративний корпус Березоворудського аграрного технікуму,який нині має "прописку" в екс-маєтку Закревських.Остання згадана установа,очевидно,і проводить реставраційні заходи щодо цього архітектурного ансамблю.
Як я вже говорив,палац оточений красивим навіть зараз парком,який має тихі тінисті алеї,фруктовий сад,насадження екзотичних рослин.Єдине,що хотілося б додати,так це те,що нинішні "квартир'єри" садиби могли б все-таки парк підтримувати в кращому стані.Думається,що статус аграріїв до цього зобов'язує...
Платан західний
В центрі парку перед палацом встановлено пам'ятник Т.Г.Шевченку на честь його перебування в маєтку Закревських
Але не палац і навіть не парк являють собою найголовнішу цікавинку Березової Рудки.Нею ,безперечно є єгипетська піраміда.
Ні,поховання єгипетських фараонів в Березовій Рудці археологи не знаходили.Цю піраміду збудував Гнат Закревський,який тривалий час був послом Російської імперії в Єгипті.Закоханість його в давньоєгипетську культуру була такою сильною,що він наказав збудувати каплицю над могилами своїх батька і матері-Платона і Ганни Закревських-в вигляді єгипетської піраміди.Збудована каплиця була за всіма правилами пірамідобудування.Вона має чотири боки, ребра граней чітко орієнтовані за сторонами світу.Складається з надземного і підземного ярусів. Довжина основи 7 метрів,висота трохи менше 10 метрів. Збудована з обтесаного граніту та місцевої цегли, зовні поштукатурена з нанесенням візерунку,що імітує камінь.
Вхід в каплицю влаштований з південного боку.У внутрішні приміщення піраміди-каплиці ведуть ажурні металеві ковані двері, виготовлені місцевими ковалями.
А в двох протилежних гранях прорізані прямокутні видовжені вікна з ажурними металевими решітками. Над входом піраміду прикрашав родинний герб і хрест. Зовні піраміда була обнесена ажурною металевою огорожею, біля неї стояла скульптура ангела. Всередині каплицю прикрашали фрески та розписи на релігійну тематику, спокій небіжчиків охороняла статуя богині-охоронниці Ізіди,дуже давня,створена в другому тисячолітті до нашої ери.
Після смерті від серцевого нападу Гнат Закревський теж був похований в склепі піраміди поруч з тілами батьків...
Такий вигляд піраміда мала до приходу радянської влади.Фото позичив тут
Більшовики спаплюжили унікальну усипальницю, понівечили фрески і письмена, відбили і викинули голову богині Ізіді, витягли останки небіжчиків з цинкових домовин і викинули їх у рівчак біля сільського цвинтаря. Місцеві селяни,які мали більше уявлення про порядність,чим представники нової влади,перепоховали прах Закревських в непримітному місці на цвинтарі.. Згодом, вже у повоєнний час, цей витвір архітектури переобладнали під склад молокозаводу,бо молоко завдяки ефекту піраміди чи то просто холоду підземного склепу довго зберігалось. У 80-х роках у зв’язку із запланованим будівництвом будинку культури, піраміду, яка,за уявленнями дипломованих архітекторів, не вписувалася в архітектурний вигляд села, було вирішено знести, але вона виявилася настільки міцною, що її не подужала і найпотужніша техніка.Далося взнаки те,що основою для розчину були яєчні білки та кров молодих тварин. Тож ця піраміда,хоч і виглядає непрезентабельно,має всі шанси простояти не менше часу,ніж славнозвісні єгипетські піраміди...


Переглянути більшу мапу

(no subject)

28/2/12 22:42 (UTC)
Posted by [identity profile] terwik.livejournal.com
вперше почув про дане поселення, ориганально з пірамідою, оригінально...
Підводний човен в степах України )

(no subject)

29/2/12 05:39 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Приємно,що перший коментар прийшов від людини,яка про Березову Рудку не знала.Значить,я старався недаремно)

(no subject)

29/2/12 18:33 (UTC)
Posted by [identity profile] terwik.livejournal.com
Звичайно недеремно, бо туди трохи далекувато, наврядчи в інший спосіб дізнався і побачив

(no subject)

28/2/12 23:45 (UTC)
Posted by [identity profile] rbrechko.livejournal.com
Хоча про піраміду неодноразово чув, але ще раз з задоволенням подивився/почитав. Про решту пірамід буде?

(no subject)

29/2/12 05:36 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
До решти пірамід(точніше,до однієї в Комендантівку на тій же Полтавщині)ще треба з'їздити:)Та й зпотворили її там неслабо
http://dniprovych.livejournal.com/tag/%D0%9A%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BA%D0%B8

(no subject)

29/2/12 07:05 (UTC)
Posted by [identity profile] vladzharin.livejournal.com
красиво там, вот бы реставрация не помешала, да и туристическое место было б.

(no subject)

29/2/12 13:15 (UTC)
Posted by [identity profile] lapina-natalya.livejournal.com
Так, ремонт там дуже потрібний

(no subject)

29/2/12 16:38 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Ну,ремонт так просто не робиться.Треба створити умови,щоб виділені на нього гроші можна було дерибанити,тоді й ремонт потроху піде)
А ремонт,навіть реставрація там дуже потрібні...

(no subject)

29/2/12 16:34 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Дякую!Реставрація там,хоч і повільно,а проводиться.Інша справа,що коштів на все не вистачає...Так,латають потроху...

(no subject)

29/2/12 07:29 (UTC)
Posted by [identity profile] thepiktor.livejournal.com
Та-а-а-ак! А хто тоді був послом у Франції? У чиєму маєтку стоїть Ейфелева вежа? Ну, або, Тадж-Махал.

(no subject)

29/2/12 16:39 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Так зразу й не скажу,треба в неті покопатись)

(no subject)

29/2/12 08:29 (UTC)
Posted by [identity profile] dniprovych.livejournal.com
В цьому селі ще є маленький зоопарк і непоганий музей.
Пізно восени я там був, але все якось поспіхом вийшло і толком нічого не побачив, бо добиратись туди незручно без свого транспорту
http://dniprovych.livejournal.com/37571.html#cutid1

(no subject)

29/2/12 16:45 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Зоопарк бачив.Мені він дуже сподобався,хоч і маленький(зате безкоштовний).В музей не потрапив,бо в нас в країні дебільна система роботи сільських музеїв.Субота в них,бачте,вихідний!А я приїхав саме в суботу.
Твій фотозвіт читав перед написанням посту і ще до того.Так,без свого транспорту туди добиратись проблематично.Я їздив скутером.Хоч це і не автівка,а по хорошій погоді-нормально)

(no subject)

29/2/12 18:52 (UTC)
Posted by [identity profile] dniprovych.livejournal.com
Я якраз хздив з київським товаришем (до речі працівником музею води ув Києві) у вівторок то там було відкрито і директорка музеї провела нам екскурсію. Дуже старалася перед колегою )

(no subject)

29/2/12 19:09 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Вівторок-то зрозуміло)
А от субота-вихідний день і музей не працює.Хоча вихідний в музеї має бути в понеділок.Він і в неділю має працювати,як на те пішло.
Розумію все:те,що сільький музей-не обласний,низьку зарплатню музейщиків,погане фінансування,малий потік туристів...А звідки той потік візьметься,коли в суботу музей не працює?Коли турист приїздить,а йому замість вівідування музею і екскурсії пропонують поцілувати замок на дверях музею(
Проблему цю треба вирішувати комплексно-розбудовуючи туристичний маршрут.А в нас часто не вміють навіть зберегти те,що є...

(no subject)

29/2/12 19:12 (UTC)
Posted by [identity profile] dniprovych.livejournal.com
В таких музеях перед приїздом треба домовлятись по телефону - зазвичай там працюють фанатики цього діла.
З сільських музеїв що я відвідував поки що для мене найкращий це музей Олеся Гончара в Сухій Полтавської області

(no subject)

29/2/12 19:22 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Згоден,що по сільських музеях працівники більш відкриті до спілкування.Проведуть навіть безкоштовно екскурсію,за яку б в обласному музеї заправили б немалі гроші.Їм,сільським музейщикам наче в задоволення з кимось поспілкуватись,поділитись тим,що знають самі.Особливо,коли бачать,що відвідувачу це цікаво)

(no subject)

29/2/12 11:38 (UTC)
Posted by [identity profile] mari-rubati.livejournal.com
а я про це й не знала, дякую :)

все якесь занедбане :(((

(no subject)

29/2/12 16:51 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
І тобі дякую!
Звичайно,занедбане..А яке воно має бути після скількох десятиліть безгосподарського відношення?Парк і палац дуже гарні,так аби ж їх до розуму довести.А робити Рудку туристичним об'єктом ніхто,схоже,і не збирається,менталітет не той...Так,підтримують потроху,щоб не розвалилось зовсім...

(no subject)

29/2/12 14:16 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
"звичайне село" :)))
кожному б селу стільки атракцій.
Та й ще й розуму, аби мати з того користь
Давно там був? Бо про полтавські піраміди я звіт написав, а от до палацу руки так і не доходять от вже 3 роки :)

(no subject)

29/2/12 17:00 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Дійсно,зі "звичайним" я трохи загнув:)
Подивитись там є що.Тільки(правильно ти кажеш!)розуму нема,щоб те все раціонально використовувати..
Парк там дуже пристойний,але в такому стані навряд чи когось зацікавить.Те ж і з палацом.Я всередині не був(субота в технікумі-вихідний),але чув,що в середині він такий же цікавий,як ззовні.Теж хотів поширше написати про палац,але втрата фоток(я тобі говорив)не сприяла написанню широкого посту...
Був я там позаминулого року.І не думаю,що зараз справи там значно кращі,чим були в час моїх відвідин

(no subject)

29/2/12 21:34 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
так, ми в неділю були, так само. І музей теж не працював (хоча не субота). Ну весна була, зрозуміло. Всі на городах...

(no subject)

29/2/12 18:56 (UTC)
Posted by [identity profile] dniprovych.livejournal.com
Я весною навідаюсь до Комендантівки (туди всього 22 км. від моєї історичної Батьківщини) подивлюсь що ще отець Григорій там переробив (

(no subject)

29/2/12 21:34 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
можна ще щось кручє, ніж нині є зробити?

(no subject)

1/3/12 07:25 (UTC)
Posted by [identity profile] dniprovych.livejournal.com
якусь дзвіницю приліпити позбавлену естетики

(no subject)

1/3/12 08:42 (UTC)
Posted by [identity profile] haidamac.livejournal.com
а це ідея :)))
попу тому тільки не кажи. Бо точно вчепить

(no subject)

1/3/12 15:22 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Так,їм подібні ідеї краще не підкидати:)

(no subject)

29/2/12 19:57 (UTC)
Posted by [identity profile] vladkorzun.livejournal.com
Впервые слышу об этом месте, заинтересовал!

(no subject)

29/2/12 20:01 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Раджу відвідати,там є що подивитися)Тільки по можливості не в вихідні,бо музею не побачиш,а він,кажуть,цікавий)

(no subject)

29/2/12 20:10 (UTC)
Posted by [identity profile] vladkorzun.livejournal.com
Постараюсь! Я вот думаю если удачно защищу диплом то поеду на авто по Украине, вот уже потихоньку собираю места, которые нужно посетить.

(no subject)

29/2/12 20:13 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
В нас подивитись є що!
Удачі тобі в захисті диплому!

(no subject)

29/2/12 20:16 (UTC)
Posted by [identity profile] vladkorzun.livejournal.com
Спасибо!
(deleted comment)

(no subject)

1/3/12 16:10 (UTC)
Posted by [identity profile] mandrivnic.livejournal.com
Аби їх ще по-людськи реставрували,а не так,як піраміду в Комендантівці http://dniprovych.livejournal.com/tag/%D0%9A%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%BB%D1%8F%D0%BA%D0%B8

Profile

mandrivnic: (Default)
mandrivnic

January 2017

S M T W T F S
1234567
89 10111213 14
15161718192021
22232425262728
293031    
Page generated 20/3/26 21:10

Expand Cut Tags

No cut tags